"Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salam (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada ALlah (dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) itu beriman (sebagaimana yang semestinya), tentulah (iman) itu menjadi baik bagi mereka. (Tetapi) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka : orang-orang yang fasik"
(Surah Ali-Imran, 3:10)

:: Ahlan wa Sahlan :: Selamat Datang :: Welcome :: ke Laman Blog ABIM Pahang ::.......

2.11.13

Karnival Muslimah Suntik Motivasi Wanita Muslim

 
HELWA ABIM Pahang telah berjaya menganjurkan program Karnival Muslimah pada 2 November 2013 yang lalu. Program ini dilihat sebagai komitmen HELWA ABIM Pahang untuk membina wanita Muslim yang berilmu dan berdaya saing dalam apa jua bidang yang diceburi. Bertempat di Dewan Kompleks Dagangan Mahkota, Kuantan, Karnival Muslimah menghidangkan pelbagai pengisian kepada pesertanya.


Sesi pagi dimulakan dengan pengisian ilmu mengenai Kaedah Pencegahan Payudara dan Kehebatan Susu Ibu yang telah disampaikan oleh Dr. Norezmas Mahno (Ketua HELWA ABIM Pahang) dan Pn. Che Hasni Hussain (Kaunselor Breastfeeding Kuantan). Sesi tengahari pula dimeriahkan dengan penampilan istimewa Catriana Ross dalam forum bertajuk 'Cabaran Muslimah Alaf Baru'.

Program turut diselangi dengan Fashion Show sebelum sesi petang disampaikan oleh Pn. Fadhlina Sidek (Naib Presiden ABIM) dan Pn. Martineili Hashim (UIAM Gombak) yang mengupas tajuk 'Hak-Hak Wanita Islam'.

0 ulasan:

Post a Comment

Kongsikan Bahan

Twitter Facebook Digg Stumbleupon Favorites More