"Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salam (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada ALlah (dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) itu beriman (sebagaimana yang semestinya), tentulah (iman) itu menjadi baik bagi mereka. (Tetapi) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka : orang-orang yang fasik"
(Surah Ali-Imran, 3:10)

:: Ahlan wa Sahlan :: Selamat Datang :: Welcome :: ke Laman Blog ABIM Pahang ::.......

10.11.13

ABIM KECAM PEMBUNUHAN KETUA PENGUATKUASA JAIP, AHMAD RAFII ABDUL MALEK


10 November 2013

Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) mengutuk sekeras-kerasnya pembunuhan ke atas ke atas Ketua Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Ahmad Rafli Abdul Malek. Sesungguhnya ini merupakan satu tindakan yang tidak wajar kerana agama Islam tidak membenarkan kita mengambil nyawa orang lain sesuka hati.

Memandangkan pelbagai khabar angin yg tersebar menerusi pelbagai media,ABIM menyeru masyarakat agar bertenang serta memberi kepercayaan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan siasatan serta tindakan selanjutnya.

ABIM juga menggesa agar langkah-langkah yang sewajarnya diambil bagi mengelakkan perkara ini berulang. Satu mekanisme kawalan keselamatan perlu difikirkan bagi penjawat awam yg berhadapan dgn risiko keselamatan nyawa terjamin.

ABIM ingin merakamkan ucapan takziah kepada seluruh keluarga Allahyarham Ahmad Rafli Abdul Malek. Beliau merupakan seorang pegawai yang berdedikasi dan bertanggungjawab dalam melaksanakan amanahnya. Sesungguhnya kehilangan beliau amat dirasai oleh kita semua. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham. Al-Fatihah.

0 ulasan:

Post a Comment

Kongsikan Bahan

Twitter Facebook Digg Stumbleupon Favorites More